Running Tagline

* Marilah Kita Bersama Memakmurkan Surau Kita dengan : Solat Berjemaah / Kuliah Maghrib / Kuliah Subuh dan lain-lain lagi *

Monday, February 7, 2011

Pengurusan Skim Khairat Takaful Surau Al-Falah

Assalamualaikum wrt wbr.

Re: Pengurusan Skim Khairat Takaful Surau Al-Falah

Merujuk kpd email reply drp pihak Koperasi Takaful berkenaan Tuntutan
ke atas Polisi Skim Khairat Kematian sekiranya berlaku musibah.
Ringkasan kaedah pengurusan sesuatu kes tuntutan adalah spt berikut:

a) Tuntutan hendaklah di hantar ke Takaful tidak lewat 3 bulan dari
tarikh kematian (spt dalam sijil kematian yang disahkan). Waris simati
perlu serahkan dokumen kepada AJK Surau/Penyelaras Skim Khairat.
b) Tempoh proses sesuatu tuntutan : lebih kurang 2 minggu dari tarikh
dokumen tuntutan diterima oleh pihak Takaful (tertakluk kepada dokumen
yang lengkap).
c) Dokumen yang perlu dihantar bersama tuntutan : (1) salinan KP
simati & (2) sijil kematian - kedua-dua hendaklah disahkan oleh
pegawai kerajaan jawatan A. (3) salinan sijil Takaful berkelompok juga
hendaklah dilampirkan.
d) Bayaran akan di buat oleh Takaful melalui cek di atas nama SURAU AL-FALAH.
e) AJK Surau akan menentukan waris yang berhak menerima bayaran berkenaan.
f) Amaun akan dibayar kepada waris setelah ditolak RM1,000 wang
pendahuluan surau dan cas perkhidmatan (akan ditentukan dlm mesyuarat
AJK akan datang).
g) Wang pendahuluan RM1,000 akan dibayar oleh Bendaharai Surau kepada
waris pada hari musibah berlaku (seperti dipersetujui dalam mesyuarat
AJK pada 20 Januari 2011).

Status terkini :
Batch 1 : Sijil induk No. GFE00169/60 untuk 20 peserta (23/11/10 - 22/11/11)
Batch 2 : Sijil induk No. GFE00169/61 untuk 15 peserta (11/12/10 - 10/12/11)
Batch 3 : Dalam proses kelulusan (11 peserta)
Batch 4 : Akan dihantar Februari 2011.

Sekian,
 
Pengerusi Surau Al-Falah

No comments:

Post a Comment